Who Said It Was Gonna Be Easy? - Kapitel 1

Jag vaknade tidigt på morgonen och sträckte på mig innan jag gnuggade ögonen försiktigt. Med långsamma rörelser så klär jag på mig och går ut till köket för att finna Louis, trodde jag. Jag kollar förvirrat runt, Louis brukar alltid vara uppe vid den här tiden och laga frukost eller kolla repriser på någon fotbollsmatch som gått under natten.
"Louis..?", frågar jag samtidigt som jag går in till vardags rummet för att kolla om han kanske bara sitter i soffan. 
När jag inte får något svar så antar jag bara att han måste ha varit uppe sent och sover fortfarande. Jag ler lite för mig själv när jag tänker tanken på han sovandes, han ser så extremt söt ut. När jag kommer på vad jag faktiskt tänker på skakar jag på huvudet fort.
"Don't think about that Harry, he has a girlfriend and you're not gay, you know that.", snurrar runt i mitt huvud. 
Jag går tillbaka till köket för att fixa frukost då jag hittar en lapp på köksbänken och direkt känner jag igen Louis en aningen slarviga handstil. Jag viker upp lappen för att läsa vad han skrivit;
"Woke up early and went over to Eleanor, see you tonight. // Lou."
Jag biter mig i läppen, lördagarna var ju min och Louis dag, den vi alltid spenderade tillsammans men ända sen Eleanor kom in i bilden så ändrades allt, hon tog Louis ifrån mig. 
 
Jag suckar djupt innan jag börjar göra min egen frukost, som tur är vet nog inte de andra killarna om att Louis gått  till Eleanor vilket betyder att jag kan få vara ensam utan att de kommer över för att ställa massa frågor om vart Louis är. Liam och Zayn skulle väl egentligen inte bry sig men Niall hade fått för sig att jag och Louis skulle bli det perfekta paret, jag försökte övertyga Niall att jag faktiskt är straight men det är svårt när jag knappt vet hur jag övertalar mig själv till det... 
Just som när jag är mitt inne i mina djupa tankar så piper mobilen till och jag kommer tillbaka till verkligheten, jag vrider blicken mot den för att få se Niall's ansikte blinka på skärmen och höra hur den ger ifrån sig kraftiga vibrationer. Jag stönar, jag hade haft fel, Louis hade antagligen sagt till killarna att han skulle vara med Eleanor så att de skulle komma över så att jag inte behövde vara ensam. Jag antar att jag inte har något annat val än att svara och övertyga Niall att jag vill vara ifred annars kommer han bara komma över och ställa sina frågor om hur det är emellan mig och Louis som han alltid gör.
Jag tar tag i mobilen och trycker på grön lur och placerar den vid örat.
"Yes Niall?", mumlar jag och väntar på hans svar.
"I heard Louis left you, want me and the lads to come over?", frågar han direkt.
"No, I'm fine."
 "How are things with Louis?"
Jag blir tyst och biter försiktigt insidan av min kind.
"Harry?", ekar Nialls röst.
"We're good.", mumlar jag tyst.
Det blir tyst igen tills Niall avbryter tystnaden;
"I'm on my way over to you now."
Innan jag hinner protestera lägger han på och jag stönar ännu en gång, nu måste jag stå ut med hans frågor resten av dagen troligen. 
 
5 minuter senare knackar det på dörren och jag släpper in Niall.
"Harry why can't you admit you love him?", frågar han direkt utan tvekan. 
"You know the most people would say 'hello'", muttrar jag men Niall bryr sig inte.
"Answer my question Harry."
Jag stelnar till en aning, visst jag har alltid älskat Louis mie inte på det sättet, jag har älskat honom som min bästa vän men inget annat. 
"Because I don't.", säger ja till svars så tyst att de nästan blir till en viskning. 
 "Okay answer me honestly on this one Harry.", börjar han.
"Y-yeah..?"
"Who are you trying to trick, me or yourself?"
Just då piper mobilen till och Louis namn dyker upp. 
"I'll stay with El over the night, see you tomorrow." 
När jag känner smärtan i bröstet över att han inte kommer över idag så lyfter jag blicken och kollar på Niall.
"Myself.", viskar jag och sväljer hårt.
 
-----------------------------------------------------------
 
Vet inte om de blev bra men aja c':
Kommentera gärna om ni tycker jag ska fortsätta eller inte  c':

Kommentarer
Postat av: :D

FORTSÄTT :DD

2013-05-18 @ 14:23:49
Postat av: Anonym

fortsätt!

2013-05-18 @ 14:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0