Who said it was gonna be easy? - Kapitel 4

Det hade gått 2 veckor nu utan att jag och Louis pratat med varandra. Oftast hade han stannat hos Eleanor över dagen och inte kommet hem före jag log och sov djupt eller så stannade han i sitt rum och kom bara ut för att hämta mat eller gå på toa. Det kändes tomt, jag hade behövt vara med Niall, Liam och Zayn för att inte bli helt galen av tystnaden i huset. 
"You have to solve it Harry, just tell him what's going on.", säger Liam och kollar på mig.
Jag himlar med ögonen - om det hade varit så lätt tror han inte jag redan hade berättat det?
"Just leave it Liam.", svarar jag utan att ens att kolla på honom. 
"Where is Louis so we can solve this?", suckar han och jag rycker på axlarna.
Antagligen hade han väll gått till Eleanor some vanligt, jag orkade knappt bry mig längre för tanken på han tillsammans med Eleanor gjort bara ont ändå. 
"With Eleanor?", fortsätter han trots att jag inte svarat.
"I guess?", mumlar jag och han reser sig upp. "Where are you going?"
"To get Louis, and maybe Eleanor."
"NOT ELEANOR!", ropar jag utan att tänka mig för.
Liam kollar förvirrat på mig;"Why not..?"
 
Jag orkade inte med mig sjäv längre, jag säger ju saker utan att tänka mig för.
"I don't want her to be here...", börjar jag och Liam höjer på ögonbrynen. "If me and Louis are gonna solve this!", lägger jag till snabbt och han sänker sina ögonbryn igen.
"Oh, alrighty then, then I'll just ask to Louis come by himself.", ler han och börjar gå mot dörren.
Just som Liam ska ta på skorna och promenara över till Eleanor för att hämta Louis så öppnas dörren kraftigt och Louis stiger in. Ilskan syns tydigt i hans ansikte och han smäller igen dörren hårt efter sig. 
"Can you believe how fucking selfish some girls are?!", ryter han och kastar av sig skorna.
Vi sitter tysta och granskar Louis häftiga, arga rörelser. 
"I mean really? I made a lovely, romantic dinner for us two and what does she do? Well she says I messed up her kitchen!", fortsätter han med en förbannad ton i rösten.
Han kastar av sig jackan och går in till köket och vi andra går långsamt efter honom.
"I mean would you do that?!", han kollar på oss och sedan på mig. "Would you do that Harry?!"
"Uhm... N-no...", säger jag försiktigt och han pekar på mig.
"See boys! Exactly! Girls are so stupid, I'm giving up on them!", muttrar han surt och tar ett glas vatten.
Jag vänder huvudet mot Niall försiktigt och såklart kollar han redan på mig med ett uppmuntrande flin.
"I'll never talk to that bitch again she drives me crazy!", ryter han en sista gång innan han försvinner upp till övervåningen.
 
Jag följer honom med blicken innan jag suckar.
"It's my turn, I know.", mumlar jag och följer efter honom.
Louis små, tysta snyftningar hörs igenom dörren och det gör ont att höra honom så.
"Louis..?", säger jag försiktigt och knackar på dörren.
"Come in Haz...", får jag som godkännande och jag går in.
Jag gör som Louis hade gjort när han tröstade mig och satte mig på sängkanten.
"What happened Lou?", frågar jag och stryker honom över ryggen.
Louis kollar upp från kudden med tårfyllda ögon och snyftar tyst.
"I went home to Eleanor early as she was at work to surprise her with this amazing, romantic dinner.", börjar han snyftandes.
Jag nickar för att han ska fortsätta och han torkar bort en tår från sin kind. 
"And then she came home and went into the kitchen and instead of being happy over it she start yelling at me, calling me a bad boyfriend cause I made a mess in her kitchen and she told me not to.", avslutar han med en djup suck.
"She don't deserve you Louis...", försöker jag och drar upp Louis i sittställning.
Han kollar på mig och skakar på huvudet.
"Why aren't all the girls like... Like...", börjar han fundersamt och sedan kollar på mig. "Like you Harry?"
"L-like me..?"
"Yes... You know... Sweet, caring, amazing... All the good things..."
"Isn't Eleanor all those things..? I thought she made you happy..."
"Well she does... Or well... Did."
 
Louis kollar ner i lakanen och suckar djupt.
"So you wont go for her again..?", frågar jag försiktigt.
"I don't know, I should have let her explain! Maybe I am a bad boyfriend..!"
"No Louis, I bet you are an amazing boyfriend..!"
"No Harry, you're right! I should fix this!"
Han hasar sig upp och rusar iväg och snart hör jag ytterdörren öppnas och snabbt stängas.
Jag går ner till Niall som sitter ensam i soffan, Liam och Zayn hade antagligen gått för att möta Danielle och Perri och lämnat Niall ensam framför slutet av Toy Story 3.
"What happened?", frågar Niall när han får syn på mig.
"I tell you after the movie.", säger jag och harklar mig och slår ner.
Niall kollar koncentrerat på filmen samtidigt som jag ägnar min mesta uppmärksamhet mot twitter. Efter ett tag får jag syn på att de flesta fansen jag följer börjar spamma Louis och ett litet leende sprider sig på läpparna med tanken på att han är online. Min mitt leende försvinner lika snabbt som det kommet när jag läser de två tweetsen han just postat, allt jag känner är mitt hjärta som går i tusen bitar;
------------------
5 för nästa :3 <3
Ni anar inte hur glad jag blir av eran feedback! <3

Kommentarer
Postat av: Josephine

Larry is real! :'( <3

2013-05-19 @ 17:37:56
Postat av: Elin

SERIÖST JAG ÄLSKAR DET. FORTSÄTT.<3

2013-05-19 @ 17:44:16
Postat av: Emelie ^.^

Awesome..! Mer!! :3

2013-05-19 @ 18:47:06
URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Felicia Lennartzon

Så bra!!!

2013-05-19 @ 18:59:08
Postat av: Mer :DDD

Mer :)

2013-05-19 @ 20:18:36
Postat av: Lina

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

2013-05-20 @ 16:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0