Who Said It Was Gonna Be Easy? - Kapitel 5

"So tell me what happened now.", säger Niall så fort eftertexterna börjar rulla på TV:n.
"I fixed his relationship thats what happened.", suckar jag och lutar huvudet bakåt.
"How could you do..?", börjar Niall tills jag avbryter.
"I didn't mean to do it Niall! All I said was that she DIDN'T deserve him and then he got all crazy about him being a bad boyfriend and just ran away, do you think I wanted him to get together with Eleanor again? No, I did not!", ryter jag argare än jag menat. 
"W-what..?", hör vi en röst säga och vi vrider på huvuderna.
I dörröppningen står Louis helt förvirrad över att jag just sagt att jag inte velat att han skulle bli tillsammans med flickan han älskar igen.
"You don't want me to be happy..?", frågar han sårat.
"No Louis, I didn't mean it like that!", svarar jag förtvivlat. 
Han ser på mig med sina stora, blå ögon som just nu ger mig en sårad blick.
"Louis please, I didn't mean it like that...", viskar jag igen men Louis säger inte ett ord. 
"Really? You're so selfish Styles.", mumlar han tyst och sårat.
"Louis please, let me explain...", säger jag och kollar ner i golvet.

Louis sätter sig ner i fotöljen fram för oss med en djup suck.
"I want you to be happy, believe me!", försöker jag.
Den ändra reaktionen från Louis är en höjd blick som snabbt försvinner tillbaka till golvet.
"Please say something Louis...", viskar jag och han höjer på blicken återigen.
"Harry... We've been fighting alot the past weeks...", suckar han och jag nickar långsamt.
"I'll change!", säger jag fort men han skakar på huvudet.
"No Harry, I should just move out.", säger han långsamt.
"No, don't! We can work this out Louis, please!", protesterar jag förtvivlat. 
"No Harry, stop, you are who you are, I can just move in with Eleanor a couple of weeks, okey?"
Jag känner hur tårarna hotar att komma upp och börja rinna men jag vägrar visa mig svag inför Louis över detta, han skulle förstå och jag vill inte att han skulle förstå. 
"Louis think over this, don't just leave him.", börjar Niall och jag nickar fort och instämmande.
"I have been thinking about this, for a long time!", säger han och kollar in i mina ögon.
"Well think about it longer, you two can solve this, you always solve your problems.", forsätter Niall.
Louis stirrar en aningen osäkert på mig innan han nickar.
"Deal, I'll give it one week if it don't get better I'm moving out.", suckar han upgivet.
Jag ser hur ett stort leende växer på Harrys läppar samtidigt som han kastar sig över Louis. Louis stönar av smärtan när Harrys tunga kropp hamnar över honom men snabbt ändras det till ett skratt och de kramar om varandra länge. Jag tyckte det var synd att Harry och Louis inte bara kunde bli ett par, Harry älskar Louis så enormt mycket och jag ser i Louis blick att han älskar Harry också, men ändå så var han med Eleanor. 
"Well lads, I gotta go.", ler jag och de nickar.
"See yah Nialler, and thanks.", ler Harry och jag blinkar hemlighetsfullt med ena ögot vilket leder till att Harry börjar rodna häftigt.
Jag skrockar roat åt honom och han glor surt innan han tar tag i en kudde och kastar then i mitt ansikte.
"Hey, don't be rude to the guest.", skrockar jag och han himlar med ögonen.
"Bye Nialler.", skrattar han och pekar på dörren.
Jag nickar och tar på mig skor och jacka innan jag ger mig av. Jag suckar en aning med tanken på Louis beteende mot Harry, var hans sätt att dölja sina känslor på ilska? Jag var 100 procent säker på att Louis hade känslor för Harry jag behöve bara ett sätt att bevisa det på, och steg ett måste antagligen vara att bli av med Eleanor. Tankarna började flöda i hjärnan, jag sket totalt i hur hemsk jag var - Eleanor behövde försvinna, det var bäst för både Harry och Louis. 
"NIALL!", hör jag plötsligt en ljus röst skrika.
Genast vänder jag mig om för att få syn på ett helt folkhav med fans komma springandes.
"Ah fuck.", mumlar jag för mig själv samtidigt som jag sätter fart.
 
Mina ben börjar röra på sig så fort jag kan, jag älskade mina fans men ett folkhav skulle jag inte klara av helt ensam - dessutom var det min lediga dag och jag tänkte inte spendera den med att bli sliten i stycken. Att folk inte hade respekt på mina enda, få lediga dagar var så irriterande, det är som de aldrig har hört talas om ordet respekt. Jag springer i kanske 10 minuter tills jag krockar in i någon och jag faller till marken. Ett ljust skrik hörs och jag kniper ihop ögonen, hade jag sprungit in i ett fan nu också..? Jag lyfter på blicken för att få syn på Eleanor helt nerkletad i en Frapino från Starbucks.
"Oh god Eleanor, I'm so sorry..!", säger jag panikslaget.
"I-it's okey, but you need to leave! Now!", utbrister hon och jag reser mig upp.
"No, I'm a gentleman, I'll buy a new Frapino for you, and a new shirt!", säger jag bestämt men hon skakar på huvudet.
"All I want is you to leave, please?"
Jag kollar förvirrat på henne, varför ville hon bli av med mig? Svaret kom snabbt efter min tanke, snart stod en välklädd, snygg kille bakom henne och la armen om henne.
"Ready to go babe?", frågar han och pussar hennes kind.
"Soon.", säger hon skamset.
"Babe what happened to your shirt..?"
"An accident, don't worry."
Hon ger mig en blick som verkar betyde "snälla berätta inte för Louis." men jag höjer på ögonbrynen.
"Oh you're screwed.", säger jag och ler snett.
"Niall stop!", skriker hon i panik när jag vänder mig om och börjar springa.
Men nej, inget skulle kunna få mig att stanna för nu vet jag hur jag ska splittra Eleanor och Louis.
 
--------
Drama lama :3 LOL
6 kommentarer för nästa? (': <3

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Meeeeeer!!! :D

2013-05-20 @ 19:20:54
URL: http://plzloveme.blogg.se
Postat av: Anonym

LÄGG UPP KAPITEL 6. NU. TACK. HIHIH. :DDD<33

2013-05-20 @ 19:37:19
Postat av: Karin

Meeeeeerrrr

2013-05-20 @ 19:51:35
Postat av: Emelie ^.^

More! :3

2013-05-20 @ 20:08:24
URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: Felicia Lennartzon

SÅ JÄVULISISKT BRA!!! MEEEER! :'D

2013-05-20 @ 20:16:34
Postat av: Sara

mer nunununu!

2013-05-20 @ 20:26:02
Postat av: Jos

Åhh, så jävla bra! När kommer nästa del? :D

2013-05-20 @ 20:38:03
Postat av: Josephine

Josephine ska namnet vara haha ;)

2013-05-20 @ 20:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0