Who Said It Was Gonna Be Easy? - Kapitel 6

Jag rusar så fort jag kan tillbaka till Louis och Harrys hus.
"LOUIS!", pustar jag ut och Louis kollar oförstående på mig.
"Huh?", mumlar han.
"Eleanor..." Andas jag och försöker förklara. "Cheating... You...!" 
"I didn't catch a word of that Nialler."
Jag lutar mig mot dörren och försöker börja andas normalt.
"I met Eleanor, she is cheating on you.", får jag äntligen ur mig.
"Oh not you to, just leave me and Eleanor alone!", suckar han. 
"But it's true, I saw her! Or I bumped into her and a guy came and kissed her cheek and called her babe!"
Louis himlar med ögonen - det var klart han inte trodde mig.
"Please stop Niall, she would never do that.", mumlar han och sätter på TV:n.
"Louis it's true! I promise you! She is cheating on you!", utbrister jag desperat. 
"STOP NIALL!", ryter han och ställer sig upp.
Hans ton i rösten gör mig så rädd att jag faktiskt tar ett steg bakåt.
"Louis I know what I saw...", försöker jag försiktigt.
"No Nialler, you're so stupid! I know Harry is in love with her but stop helping him get her!"
"What..? Harry doesn't love her..?"
 
Louis stänger av TV:n igen och kollar på mig.
"Really? He wants me and Eleanor to break up just because its fun?", frågar han sarkastiskt.
"He don't want you to break up because of that!", fortsätter jag försöka.
"Yes that's exactly the reason, just drop it now Niall, what is the reason if that's not then? Tell me!"
"I can't but he don't love Eleanor and I promise I saw her with another boy!"
"So? Maybe it was a friend?!"
"Friends don't call eachother "babe" and kisses their cheeks!"
"Yes they do, you do that to Perrie, Dani and Eleanor all the time!"
Jag tiger lite, hade inte tänk på det. Men Eleanor hade panik i rösten, hon ville inte att Louis skulle få reda på det.
"Please believe me Louis...", suckar jag upgivande.
"No.", säger han rakt på sak.
Jag suckar ännu en gång och slår mig ner i soffan och kollar på honom.
"Ready to go?", hörs Harry's glada stämma från köket och snart är han ute hos oss.
"Where are you going?", frågar jag nyfiket och Harry kollar på Louis.
"You didn't tell him..? Well we all 5 boys are going to the tivoli!", säger han glatt och Louis nickar sakta.

Allt var så förvirrande, nyss hade de bråkat, jag, Zayn och Liam hade lämnat de och nu, 20 minuter senare, har de planer om att vi alla 5 ska till tivolit? 
"Let's go, we'll be meeting Zayn and Liam down the road.", ler Harry och tar på sig skorna.
Louis härmar hans rörelser och tillsammans gor vi alla 3 ut och efter bara några hundra meter så får vi syn på Liam och Zayn som står helt osociala och kollar ner i sina mobiler.
"Boys heads up!", skrattar Harry och de höjer på blicken med ett flin.
"Hi Haz, ready to go?", ler Zayn och Harry nickar.
Vi går en bra bit tillsammans tills vi kommer till tivolit. Ett stort leende växer på mina läppar eftersom jag alltid älskat nöjesfält och stora attraktioner. 
"Let's go!", jublar jag och rusar in.
Louis hade överaskat mig och bokat hela nöjesparken som ett förlåt och jag hade såklart accepterat hans ursäkt, jag behöve faktiskt egentligen inte en ursäkt alls men jag blev så överdrivet glad när han berättade det, och allt hade bara gått på några minuter! 
"Where are you going Harry?", frågar Louis förvirrat.
Utan att svara så rusar jag fram till fritt fall och hoppar in. De andra killarna hinner inte ens komma in i själva parken förens jag sitter fastspänd och bereder mig på att åka uppåt.
"Harry wait!", skriker Louis men det är försent.
Ensam åker jag uppåt och vinkar glatt till killarna som blir allt mindre och mindre på marken. 
"SEE YOU IN A SECOND!", skriker jag ner till de och skrattar.
Just när jag nästan kommit högst upp ser jag en figur som ser exakt ut som Eleanor, men det är omöjligt att det är hon för om de skulle vara hon så är hon just nu upptryckt mot en vägg av en främmande gestalt som verkar äta upp hennes mun med sin tunga, deras "kyss" var så djup att jag blev äcklad och trots de var jag flera meter ovanför de. Jag har ögonen så fokuserade på de två figurerna och precis när jag får in i mitt huvud att det faktiskt är Eleanor så släpper det och jag åker i full fart ner mot marken.
 
När jag kommit ner och hoppat av så är jag i chock, borde jag berätta för Louis..? Eller skulle han bara bli förbannad på mig? Jag visste inte vad jag skulle göra...
"Was it that scary, Harry?", skrattar Louis och jag kollar på honom.
"What..?", frågar jag en aning efterblivet och han skrattar mer.
"You look like you saw a ghost!"
"I kind of did...", mumlar jag och han granskar mig noga.
"What are you talking about...?"
"Louis I know this is hard to believe but... I just saw Eleanor hooking up with some dude...", viskar jag.
Louis fryser till och tar ett steg tillbaka. Han roade blick förvandlas till en förbannad och han glor ilsket på mig.
"Harry not you to! Did Niall tell you this?!", ryter han förbannat och jag skakar på huvudet.
"No I saw it when I was up there!", säger jag desperat och panikslaget.
"It could be anyone, no way it was Eleanor, you couldn't have seen it was just her from up there!"
"Louis..."
"No Harry, you're as much of a dick as Niall, I fucking hate you both!", skriker han så att de andra killarna kollar mot oss i chock.
Mitt hjärta brast ännu en gång... Louis hatar mig, han sa just att han hatade mig...
"I wish I'd never met you! You got your chance and you just lost it! I'm moving out! And this "sorry"-gift by renting this tivoli can you forget to, I take it back!", ryter han en sista gång innan han stormar ut från nöjesparken.
 
---------
1. Förlåt för dålig uppdatering, igår pluggade jag och idag gick jag på AIK-DIF så kunde inte uppdatera förens nu ^^
2. Förlåt om det är många slarvfel, grammatikfel &/eller stavfel, är skittrött och vill sova så har inte läst igenom kapitelet för att rätta denna gång :3
3. 8 kommentarer för nästa! iiip, blir så glad av alla kommentarer där de står att ni älskar denna osv (':

Kommentarer
Postat av: Karin

Mer :)

2013-05-22 @ 22:48:41
Postat av: Josephine

När kommer nästa del? :D

2013-05-22 @ 23:02:45
Postat av: ellinor

Awesome babe!! xx

2013-05-22 @ 23:02:48
URL: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se
Postat av: Emelie ^.^

Meeer! :3

2013-05-22 @ 23:40:30
URL: http://betternow.blogg.se/
Postat av: ELIN MALIK

DUBBEL KAPITEL IMORGON ELLER SNAAARRRTTT!!??<333333

2013-05-23 @ 07:52:04
Postat av: Amanda

Meeeeeeer

2013-05-23 @ 11:00:47
URL: http://anotherworldff.blo.gg
Postat av: Lina

Denhär är jättebra men den är ju typ precis en kopia av en annan jag läst. xP

2013-05-23 @ 16:55:23
Postat av: Anonym

Meeeer

2013-05-23 @ 22:15:40
Postat av: anonymus

MEEERRRR!!!!!!!!!!!!!!!!

2013-06-01 @ 22:06:12
Postat av: ellinor

Får man fråga när nästa kapitel kommer, haha? xx

2013-06-09 @ 21:26:50
URL: http://onedirectionsfanfictions.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0